En la sessió d’aquest matí el treball realitzat s’ha posat en pràctica a partir d’un material poc habitual a les classes d’EF, les pilotes inflables. Per aquest motiu, des d’un inici m’he anat habituant a un material que feia bastants anys amb què no jugava. Per tant, he tingut unes primeres sensacions que m’han recordat la meva infància on havia jugat alguna vegada amb aquestes pilotes a la platja.
Crec que la proposta de descobrir i executar accions motores amb la pilota inflable com a condicionant o instrument ha estat interessant. Un cop passada la fase d’exploració i descoberta del material hem anat encadenant tota una sèrie de propostes en les que nosaltres (els alumnes) havíem d’anar donant una resposta motriu diferent, en funció de les pautes proposades pel professor. D’aquesta manera, hem pogut realitzar desplaçaments, bots, llançaments i recepcions, etc., amb un material poc usual.
La majoria del treball que hem fet al llarg de la sessió ha estat individual, tret de la darrera part en què hem pogut crear parelles i haver de cooperar per superar els reptes. Únicament hem participat en grup en un últim exercici. Pot ser ha estat aquest factor, la disposició per al treball, allò que no m’ha acabat d’agradar tant. Normalment, per la meva experiència i trajectòria, prefereixo les activitats grupals a les individuals, ja que les trobo més lúdiques i possibiliten la relació entre companys. Tot i així, també s’ha de tenir present que a l’escola el mestre ha de mirar de procurar diferents ambients i mètodes de treball, per tant, també és recomanable introduir tasques d’agrupació variable.
Per acabar, vull afegir que la sessió d’avui, tot i no haver estat una de les que més m’hagin motivat, sí que considero que pot ser aprofitable per a un futur treball a l’escola, ja que la idea de plantejar situacions on els alumnes hagin de resoldre diferents accions motrius de diversa complexitat és una cosa que si està ben plantejada pot traduir-se en una bona activitat pels nens.
No hay comentarios:
Publicar un comentario